Fundament praktyki Jogi Snu – cytaty

  • Napisane 30 października 2016 o 17:36

„Nasze doświadczenia z nocy na noc będą się zmieniać, jeśli wykonamy jakąś praktykę to nie oznacza, że wszystko zostanie na zawsze oczyszczone i już nigdy się nie pojawi. Każdego wieczora od nowa staramy się dojść do tego doświadczenia czystości oczyszczamy się każdego wieczoru po kawałku. Zdajemy sobie sprawę z tego, że mamy ciało, że mamy oddech i mamy nasz umysł i nasze życie spędzamy poprzez te trzy aspekty. Przez te trzy aspekty gromadzimy wiele napięć, blokad więc kiedy idziemy spać, ci którzy nie mają snów zapadają w sen ignorancji, mają nadmiar wyczerpania, brak im przejrzystości, to odzwierciedla co się dzieje w ich życiu. W ich życiu brak przejrzystości. Są inni ludzie u których natychmiast kiedy zasypiają śnią im się koszmary. Samsaryczne aktywności z całego dnia są w nas tak silne, że tylko w momencie kiedy zasypiamy z pełną siłą pojawiają się w umyśle i tworzą różne sny w których brak przejrzystości a także sny w których brak jednego wątku, które są pełne pomieszania są to złe sny w których nie ma świadomości a kiedy się budzimy czujemy się po takich snach wyczerpani, czujemy się niezbyt szczęśliwi, przygnębieni, cała idea praktyki jogi snu i śnienia polega na zmianie tych wzorców, staramy się stworzyć warunki, przyczyny, w naszym codziennym zachowaniu ponieważ to nasze codzienne zachowanie tworzy przyczyny które pojawiają się w nocy w czasie naszego snu i śnienia. Staramy się zmienić sposób w jaki żyjemy w jaki prowadzimy nasze życie.”

Wystarczy, że przed pójściem spać spojrzymy na swoje ciało, emocje i umysł i rozluźnimy je – to bardzo proste – przyjrzyjmy się im i to co zobaczymy to jasna przyczyna naszych snów i naszego śnienia. Jeżeli nie widzimy niczego dobrego to mamy szansę to zmienić. A w jaki sposób to zmieniamy? Poprzez poruszanie ciałem, poprzez oddech, poprzez skierowanie gdzie indziej uwagi niż zazwyczaj. Jeżeli jest to trudny problem potrzebujemy użyć tych wszystkich metod, jeśli nie wystarczą dwie a kiedy nie jest to mały problem wystarczy jedna przekierowanie uwagi, ale przygotowanie jest bardzo ważne.”

Zanim pójdziecie spać przyjrzyjcie się swemu ciału, oddechowi i kiedy coś odkryjecie użyjcie ruchu oddechu, przekierujcie uwagę, możecie wyobrazić sobie, że jesteście Yidamem możecie wypowiedzieć same słowa i na pewno jest to lepsze niż coś innego.”

Rozpoznajcie przed zaśnięciem co dzieje się w waszym ciele mowie i umyśle i oczyśćcie to przed zaśnięciem przez miesiąc w celu rozwinięcia przejrzystego snu, radosnego przebudzenia i dobrego dnia.
Ciało zmieniamy w Yidama, mowę w mantrę a umysłem odczuwamy obecność mistrza lub czystość i przejrzystość albo jedną z czterech niezmierzoności – miłość, radość, współczucie, otwartość jeśli przez miesiąc da to korzyści wróćcie do thigle w przeciwnym wypadku na thigle nie będzie miejsca i ono nie zadziała bo najpierw potrzebujemy przejrzystego spokojnego umysłu w przeciwnym wypadku to tylko udawanie praktyki.”

„Sukces praktyki polega na tym, że może uda nam się znaleźć jakąś lepszą pozycję ciała, która będzie mniej napięta, w której będzie nam się lepiej spało, może polegać na tym, że rozpoznamy, że zatrzymujemy swój oddech, że pojawia się w nim jakieś napięcie i poprzez ćwiczenie oddechu uwolnimy się od tego napięcia, może polegać na tym, że pokonamy nasze nawykowe wzorce myślenia i zmienimy swój punkt skupienia uwagi w tym ostatnim momencie przed snem i skupimy się na czymś innym niż zazwyczaj – to wszystko są to rzeczy, które są dużymi krokami naprzód, natomiast na bazie tych dokonań w ciągu nocy wydarzają się jakieś inne doświadczenia i sny natomiast to na co my mamy wpływ jest najważniejsze.”

Celem jest uzyskanie snu najwyższej jakości aby wstać w najlepszym możliwym stanie i mieć wspaniały produktywny dzień. Nie jest to cel który trudno osiągnąć.
Rozpoznanie światła snu może zająć różną ilość czasu Sieradza Rinpocze wspominał w którymś miejscu, że może to zająć dziewięć lat, teksty madziu mówią o dwu tygodniach do miesiąca – można to osiągnąć bardzo szybko zależy w jaki sposób podejdziemy do praktyki.”
/Tenzin Wangyal Rinpocze/

Dodaj komentarz


  • RSS